Pular para o conteúdo principal

Compliance: Fui escolhida Compliance: I have been chosen


(english version below)
Não, eu não havia me candidatado para ser a líder de Compliance para América Latina da área de Sales Operations da HP. Isso, simplesmente, aconteceu.

Após 8 anos exercendo funções entre Business Intelligence, no time de vendas diretas, e gestão de programas para canais, no time de Sales Operations, eu ouvi: "de agora em diante você terá, também, o chapéu de Compliance Lead" - com o qual permaneci por mais 4 anos.

As habilidades adquiridas no tempo em que trabalhei para duas das maiores firmas globais de auditoria e o fato de eu me comunicar bem com pessoas de diferentes níveis de uma organização, contribuíram para que eu fosse, rapidamente, reconhecida como o ponto focal para todos os temas relacionados a Compliance e para as respectivas auditorias, internas e externas, da área de Sales Operations.

Agora, já com uma experiência profissional relevante, decidi que era o momento de aprimorar o meu conhecimento teórico sobre Programas de Compliance, ter uma visão profunda e completa sobre o tema. Iniciei, então, em março de 2019, uma pós-graduação em Gestão de Risco de Fraudes e Compliance, na Fundação Instituto de Administração - FIA. E, a fim de obter uma certificação na área, matriculei-me, também, num curso on-line da LEC Legal, Ethics & Compliance.

Meu objetivo com esse blog é compartilhar a minha experiência, prática e teórica. Partilhar novos conhecimentos adquiridos, dificuldades, êxitos. Enfim, a minha jornada por esse universo complexo e fascinante chamado Compliance!

Espero que gostem!
________________________________________
No, I have not applied to become the HP Sales Ops Latin America Compliance Lead. It just happened.

After 8 years with HP during which I worked as the Business Intelligence for a Direct Sales Team and managed different Partner Programs within the Sales Ops space, I was told: 'from now on you will act also as the Latin America Compliance Lead' – and I stayed with this hat for 4 years more.

Abilities acquired during the time I worked for two major global auditing firms, and my interpersonal skills, being able to easily communicate with people from different levels within an organization, helped me to be quickly recognized as the focal point for any Compliance related topics and for the internal and external audits within the Sales Operations area.

Now, with a relevant professional experience I thought it was time to obtain more theoretical knowledge of Compliance Programs in order to have a deep and complete view of it. Then I started, last March, a Post-Graduation in Risk of Fraud and Compliance Management at Fundação Instituto de Administração - FIA. And with the objective to get a certification in the Compliance area, I’m also following a Compliance online course with LEC Legal, Ethics & Compliance.

I aim to share, here, my experience, mixing theory and practice. To tell you about new learnings, challenges and successes. In summary, my journey through this complex and fascinating universe called Compliance!

Hope you enjoy it!

Comentários